Jesteśmy wielkimi pasjonatami ochrony środowiska. Dlatego też bardzo cieszy nas rosnący trend ekologicznego handlu detalicznego.
Nie zawsze tak było.
Nie zrozumcie nas źle. My też jesteśmy właścicielami firm. Rozumiemy, dlaczego inni na początku wahali się przed wprowadzeniem zielonych praktyk, myśląc, że wymagają one więcej wysiłku i zasobów.
Na szczęście w końcu zdali sobie sprawę, że większość z tych obaw była oparta na błędnych przekonaniach i że dodatkowy wysiłek (taki jak dodatkowa godzina potrzebna na poszukiwanie ekologicznych dostawców) jest tego wart, zwłaszcza jeśli chodzi o potencjalny wzrost ROI.
Czy Ty również rozważasz przejście na bardziej ekologiczny biznes? W takim razie jesteś we właściwym miejscu. W tym artykule przedstawimy Ci podstawowe informacje na temat zielonego handlu detalicznego, jego korzyści, wydajności i różnych sposobów, które możesz wykorzystać w praktyce. Podekscytowany? Tak jak my, więc zaczynajmy!
Czym jest ekologiczny handel detaliczny?
W skrócie, green retailing to świadoma praktyka prowadzenia biznesu w oparciu o procesy przyjazne środowisku. Obejmuje to starania, aby zmniejszyć ilość odpadów, uczynić biuro bardziej energooszczędnym i wiele więcej. Nie martw się, za chwilę podzielimy się większą ilością sposobów.
Korzyści i efektywność ekologicznego handlu detalicznego
Na razie przedyskutujmy potencjalne korzyści. Oto one:
● Oszczędza pieniądze
Jedną z największych korzyści płynących z ekologicznego handlu detalicznego jest możliwość zaoszczędzenia pieniędzy.
Na przykład, zgodnie z danymi Departamentu Energii USA, używanie oświetlenia LED pozwala na zużycie do 90% mniej energii. Diody LED działają również 25 razy dłużej w porównaniu z tradycyjnym oświetleniem.
Ekologiczny handel detaliczny może również zmotywować Cię do ponownego rozważenia źródeł energii. Przejście na odnawialne źródła energii elektrycznej i grzewczej (takie jak panele słoneczne i geotermalne pompy ciepła) może wymagać pewnych inwestycji na początku, ale w dłuższej perspektywie może przynieść znaczne oszczędności w wydatkach na media.
● Zwiększa przychody
Istnieje wiele sposobów na zwiększenie przychodów Twojej firmy. Na przykład, zapewnienie alternatywnej metody płacenia za produkty i usługi za pomocą oprogramowania pożyczkowego POS, zamiast zmuszania klientów do płacenia gotówką, to świetny sposób, aby dać swoim klientom większą siłę nabywczą.
Jednak zdecydowanie powinieneś również rozważyć przejście na ekologię. Na przykład niedawne badanie wykazało, że 64% amerykańskich konsumentów jest skłonnych zapłacić więcej za produkty przyjazne dla środowiska. Problem w tym, że po prostu nie wiedzą, gdzie znaleźć ekologicznych sprzedawców. Dlatego, jeśli chcesz zaoferować swoim klientom alternatywę do płacenia gotówką, radzimy poinformować ich o tym wcześniej.
● To oznacza szczęśliwszych klientów
To, co sprawia, że ekologiczny handel detaliczny jest tak skuteczny, to fakt, że klienci są zadowoleni. To sprawia, że czują się oni bardziej komfortowo wiedząc, że Twój sklep będzie miał prawdopodobnie lepszą jakość powietrza, a Twoje produkty będą prawdopodobnie zawierały mniej toksycznych składników w porównaniu do konkurencji.
To oznacza zdrowszych pracowników.
Wreszcie, zielone praktyki mogą również znacząco wpłynąć na zdrowie Twoich pracowników. Oprócz korzyści zdrowotnych, o których wspomnieliśmy w poprzednim punkcie, statystyki pokazują, że 74% pracowników w USA jest bardziej zadowolonych z pracy w zielonym zakładzie, co zwiększa satysfakcję z pracy, obniża stres i poprawia ogólny stan zdrowia i samopoczucie.
Wskazówki, jak przejść na ekologię
Przejście na ekologię z pewnością niesie ze sobą inne korzyści. Przejdźmy jednak do kolejnego wyzwania: jak dokonać transformacji? Oto kilka wskazówek:
- Przejdź na zielonych dostawców i unikaj używania jednorazowych przedmiotów w swoim zakładzie
- Używaj ponownie pudełek i innych materiałów opakowaniowych
- Zrezygnuj z papieru i pracuj z bardziej zrównoważonym centrum danych
- Ogranicz podróże służbowe i zaoferuj opcje pracy zdalnej, aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla
- Bądź na bieżąco z najnowszymi inicjatywami ekologicznymi, abyś mógł stosować najlepsze praktyki w swojej firmie w miarę ich pojawiania się.
Na koniec, nie frustruj się, jeśli nie uda Ci się wprowadzić w życie pewnych ekologicznych praktyk. Wskazówki, którymi podzieliliśmy się z Tobą powyżej, nie są jedynymi sposobami, które możesz wykorzystać w swojej działalności. Pamiętaj, że jest to również niekończący się proces, polegający na ciągłym poszukiwaniu metod, które pozwolą na usprawnienie procesów biznesowych, krok po kroku.
Zielony oznacza iść do przodu
Nie zrozumcie nas źle. Podczas gdy istnieje wiele sposobów na wprowadzenie małych zmian w celu poprawy procesów biznesowych i uczynienia ich bardziej przyjaznymi dla środowiska, może to być również trudna i wyboista droga. Ale wiecie co? To się całkowicie opłaca.
Mocno wierzymy, że jest to przyszłość handlu detalicznego. Wystarczy spojrzeć na niektóre z największych firm, które już dokonały zmiany.
Mówimy tu o celu Ikea, by do 2030 roku być pozytywnie nastawionym do klimatu, o wysiłkach Lush, by uczynić ich markę jeszcze bardziej zrównoważoną, nie tylko w odniesieniu do produktów, czy o opartych na nauce inicjatywach Walmartu, mających na celu redukcję gazów cieplarnianych.
Przy świadomym wysiłku, możesz po prostu znaleźć swoją firmę wśród tych wielkich nazw, a wszystko dlatego, że zdecydowałeś się na zmianę. Powodzenia!
Zobacz więcej: http://bagdadcafe.pl