Wielkość rynku aplikacji mobilnych 2020

Nie jest zaskoczeniem, że rynek aplikacji mobilnych po raz kolejny się powiększył. Wątpię, aby ktokolwiek mógł twierdzić, że zna kogoś, kto nie korzysta ze smartfona lub tabletu. Jeśli są ludzie, którzy nie korzystają z tego typu technologii (przynajmniej w świecie zachodnim), to z pewnością należą do mniejszości.

Wzrost liczby użytkowników smartfonów na całym świecie i penetracja Internetu w krajach rozwijających się nieuchronnie prowadzi do intensywnego rozwoju aplikacji mobilnych. Jak można się spodziewać, ten szybki wzrost prowadzi do zwiększenia przychodów firm, co z kolei prowadzi do wzrostu wielkości rynku.

Rzeczywiście, przewaga komunikacji przez internet i tańsze plany danych doprowadziły wielu ludzi online do komunikacji. Rosnące wykorzystanie Augmented Reality (AR) i Virtual Reality (VR) znacznie rozszerza możliwości aplikacji mobilnych. Nieuchronnie prowadzi to do jeszcze bardziej imponujących i innowacyjnych aplikacji na rynku, a co za tym idzie, do wyższej sprzedaży.

Modele przychodów twórców aplikacji mobilnych

Wiodącymi platformami do zakupu aplikacji w urządzeniach mobilnych są Google Store i Apple Store. Jestem pewien, że większość z Was zna już te sklepy. Są one preinstalowane na Waszych urządzeniach mobilnych i stanowią podstawowe źródło pobierania aplikacji. Podczas przeglądania tych sklepów, ktoś może zidentyfikować zarówno darmowe aplikacje mobilne, jak i te płatne. Możesz myśleć, że pobieranie aplikacji za darmo jest dziwne, ale deweloperzy nadal zarabiają pieniądze w oparciu o model przychodów, który stosują. Istniejące modele przychodów są trzy:

  1. Płatne aplikacje
  2. Zakupy w aplikacji
  3. Reklamy w aplikacji

Po pierwsze, jak sama nazwa wskazuje, płatne aplikacje to takie, za których pobranie płacisz określoną sumę pieniędzy. Następnie, model zakupów w aplikacji zazwyczaj zapewnia funkcjonalność do pewnego stopnia i popycha użytkownika do zakupu kredytów lub innych funkcji premium, które zwiększają jej funkcjonalność. Wreszcie, reklamy in-app są całkowicie darmowe i możliwe do pobrania aplikacje, które zawierają reklamy. Dlatego też, te reklamy płacą niewielką kwotę pieniędzy do dewelopera aplikacji mobilnej. Zazwyczaj użytkownicy mogą również zapłacić za tę skądinąd darmową aplikację, aby mieć te "denerwujące" reklamy usunięte.

Wielkość rynku aplikacji mobilnych w liczbach

Wszystko to stanowi krótki opis rynku aplikacji mobilnych w jego obecnym kształcie. Ale ważne jest, aby umieścić go w perspektywie, wspominając liczby za tym rosnącym i up-and-coming rynku.

Wartość rynku aplikacji mobilnych w 2020 roku wyniesie 170,5 miliarda dolarów, a przewidywany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) od 2020 do 2027 roku wyniesie 11,5%. Biorąc pod uwagę te liczby, prognoza przychodów na rok 2027 jest obliczana na 366,34 mld USD, podczas gdy przychody za rok 2016 wynosiły tylko 124,23 mld USD.

Co więcej, wskaźnik monetyzacji aplikacji iOS jest znacznie wyższy niż aplikacji androidowych. W szczególności, 60% przychodów globalnego rynku aplikacji mobilnych pochodziło z Apple Store w przeciwieństwie do Google Play Store. Jednakże, jeśli chodzi o całkowitą liczbę pobrań, Google Play Store jest niekwestionowanym królem na rynku. Ta wyraźna dominacja jest wspierana przez intensywną konkurencję na rynku z pojawiającymi się nowymi konkurentami produkującymi urządzenia z systemem android, a więc posiadającymi szeroką bazę konsumentów.

Wyraźny zwycięzca w wielkości rynku aplikacji mobilnych jest aplikacje do gier z 40% udziałem, dotyczące segmentów rynku. Następne w kolejności są aplikacje muzyczne i rozrywkowe, Health & Fitness, Social Networking, Retail & e-Commerce i inne.

Wnioski

Istniejący potencjał w rozwoju aplikacji mobilnych jest oczywisty w oparciu o jego obecny wzrost i prognozy na przyszłość. Branża gier mobilnych jest obecnie niezwykle prężna, oferując tym samym wiele możliwości w zakresie tworzenia gier mobilnych. Jednocześnie, stanowiska związane z tworzeniem oprogramowania są jednymi z najlepiej płatnych obecnie na rynku, co odzwierciedla dynamikę tego rynku.

Instytut Rozwoju Przedsiębiorczości (iED) uczestniczy jako partner projektu w projekcie Erasmus+ m-Game. Celem projektu m-Game jest opracowanie serii kursów z zakresu tworzenia gier mobilnych w celu zwiększenia szans na zatrudnienie w jednym z najszybciej rozwijających się sektorów. Projekt ma na celu przeszkolenie osób, które dołączą do społeczności twórców gier jako przedsiębiorcy i członkowie zespołu.

Czy jesteś zainteresowany innowacyjnymi projektami, takimi jak rozwój aplikacji mobilnych? Zostań partnerem iED, aby uzyskać dostęp do naszej wiedzy i rozległej sieci partnerów dla wszystkich Twoich potrzeb projektowych.

 

kontakt@naturalnieskuteczni.pl

Galeria