Szybki i łatwy przewodnik po badaniach rynku dla Twojego startupu

Konkurencja nie jest jedyną rzeczą, która stanowi wyzwanie dla nowych startupów. Bycie udanym w pierwszej kolejności jest już wystarczająco trudne, zwłaszcza z tak wieloma niepowodzeniami w ciągu pierwszego roku działalności.

Badania rynku jest jednym z najważniejszych wysiłków, które można zrobić jako firma w każdej zdolności, zwłaszcza gdy zaczynasz. Wiedząc, kim jest Twoja publiczność i co chcą, jak również obecny stan rynku, że jesteś w, jest ważne dla badań.

To jest to, co pomoże Ci znaleźć luki w rynku dla produktu lub usług, które oferujesz. Może również dać ci dane, których potrzebujesz, aby zapewnić konsumentom to, czego potrzebują, aby przekształcić się z przewodów do płacących klientów.

W tym szybkim i łatwym przewodniku, otrzymasz wszystkie pomocne porady, które pomogą Ci skutecznie przeprowadzić badania rynku. Dzięki odpowiedniemu podejściu do badań, dajesz swojemu startupowi najlepszą szansę na sukces i rozkwit tam, gdzie inni zawiedli.

Co to jest badanie rynku?

Badania rynku to wysiłek polegający na zbieraniu informacji na temat rynków docelowych jako firmy. Pomaga to odkryć informacje, których możesz obecnie nie posiadać na temat swojej branży, konkurentów, którzy są na Twoim rynku i jaki typ klientów kupuje Twoje produkty lub usługi.

Jest to świetny sposób, aby pomóc w budowaniu strategii biznesowej, aby zapewnić poczucie kierunku, tak abyś dostarczał z powodzeniem na rynek, na którym jesteś. Istnieje wiele celów, które pochodzą z badań rynku, takich jak zabezpieczenie inwestycji, podejmowanie decyzji biznesowych, znalezienie nowych możliwości biznesowych, a ostatecznie, unikanie porażki dla firmy.

Badania rynku są nie tylko kluczowym elementem biznesu, kiedy zaczynasz, ale pozostają stałym źródłem informacji dla wszystkich etapów życia firmy. Choć może być skuteczne, nie zawsze gwarantuje sukces, dlatego ważne jest, aby nie traktować zebranych danych jako jedynych i ostatecznych.

Jak prowadzić badania rynku dla Twojego startupu

Istnieje wiele różnych sposobów, w jaki można prowadzić badania rynku, ale wybraliśmy kilka najlepszych kroków dla twojego startupu, które większość ma tendencję do wykorzystania. Mamy nadzieję, że dzięki temu przewodnikowi będziesz gromadził badania rynku, które przyniosą dziesięciokrotne korzyści Twojej firmie.

Zbadaj rodzaje badań rynkowych

W 2019 roku Statista stwierdził, że globalny przychód na badania marketingowe przekroczył 73,4 miliarda dolarów amerykańskich. Oznacza to, że znaczna ilość firm na całym świecie inwestuje w badania rynku dla swojej organizacji.

Od czego zacząć? Cóż, po pierwsze ważne jest, aby zbadać rodzaje badań rynku, które są dostępne. Są to: badania rynku pierwotnego lub wtórnego oraz badania online i offline.

Pierwotne lub wtórne badania rynku tworzą dwie główne kategorie badań rynku w ogóle. Pierwotne badania rynku to dane, które zbierasz sam lub zapłacić za organizację zewnętrzną, aby zebrać dla Ciebie. Wtórne koncentruje się na danych, które zostały już zebrane i przygotowane przez strony trzecie - wycinając wysiłek z Twojej strony!

Dzięki internetowi masz też do wyboru badania online i offline. Jest to oczywiste, ale niektóre firmy mogą preferować jedną z nich. Uważamy, że najlepsze strategie badawcze dla badań rynku powinny zawierać mieszankę obu. W końcu nadal istnieje mnóstwo klientów, których można przyciągnąć offline, nawet jeśli mają obecność online.

Niezależnie od tego, jakie opcje wybierzesz, będzie decydować o tym, jak udane są badania. Spróbuj znaleźć równowagę między nimi wszystkimi, jeśli to możliwe.

Ustal cele i wyniki badań rynku

Miejmy nadzieję, że badania rynku dostarczą nam wyników, które mogą przynieść korzyści naszej firmie na wiele sposobów. Jednak bez odpowiedniego ukierunkowania i wyznaczenia celów, Twoje badania mogą zakończyć się brakiem ważnych danych, których potrzebowałeś lub posiadaniem danych, których nawet nie potrzebujesz.

W związku z tym, zastanów się, jakie cele i wyniki chcesz uzyskać z badań rynku. W końcu działalność związana z badaniem rynku może być zarówno kosztowna, jak i czasochłonna, więc chcesz, aby była warta zachodu. Spójrz, jakie cele masz dla swojej firmy i jak to odnosi się do danych wymaganych do tych celów, aby być osiągnięte.

Przyjrzyj się trendom w branży w celu analizy rynku

Prowadząc badania rynku, zastanów się, gdzie będzie istniał Twój startup i jaki jest charakter Twojej branży. Trendy branżowe są krytyczną częścią badania rynku, ponieważ ważne jest, aby Twój biznes pasował do formy tego, co jest już dostarczane przez inne firmy.

Mając opis swojej organizacji, z pewnością pomoże to w lepszych wynikach, gdy dowiesz się, dla kogo jest twój startup. Jeśli chodzi o tworzenie produktów lub usług, patrząc na trendy w branży pomoże Ci zrozumieć, dla kogo jest on tworzony.

To, z czym zmaga się wiele startupów, to stworzenie produktu lub usługi, której klienci potrzebują i której brakuje w branży, w której jesteś. Pomimo tego, czy oferujesz coś niszowego, czy nie, zawsze istnieje sposób na zapewnienie lepszej wersji niż to, co już jest.

Źródło obrazu

Narzędzia do analizy rynku mogą być świetne do zrozumienia obecnych trendów i tego, jak może to wpłynąć na podejmowanie decyzji dotyczących nowych możliwości biznesowych i tworzenia produktów lub usług.

Wściubiaj się w swoich konkurentów

Czy wiesz, kim są Twoi konkurenci? Nawet jeśli jeszcze nie wszedłeś na rynek, ważne jest, abyś był świadomy, z kim będziesz się mierzyć, zwłaszcza z tymi, którzy już od jakiegoś czasu działają na rynku.

Przygotuj listę konkurentów, których jesteś świadomy, gdy myślisz o rynku, na który wchodzisz, a następnie zrobić swoje badania na tych konkurentów. Możesz również chcieć zrobić trochę kopania dla innych organizacji, które mogą nie natknąć się wcześniej.

Podczas badań, spójrz na ich mocne i słabe strony. Co sprawia, że odnoszą sukcesy? Ich słabości mogą łatwo stać się twoimi mocnymi stronami, a może nawet znajdziesz luki na rynku, które możesz wykorzystać na swoją korzyść.

Istnieje wiele kreatywnych inspiracji, które możesz czerpać od swoich konkurentów i tak jak w przypadku Twojego startupu, wszystkie te firmy musiały zaczynać tam, gdzie Ty. Prawdopodobnie robili to samo!

Stwórz profil idealnego klienta

O ile nie masz produktu(ów) lub usługi, której każdy typ klienta będzie potrzebował, to jest szansa, że nie zrobisz z każdej osoby na planecie potencjalnego klienta.

Są tacy, którzy mogą potrzebować Twojego produktu lub usługi w pewnym momencie swojego życia, podczas gdy inni mogą znaleźć go jako alternatywę dla tego, z czego już korzystają. Ważne jest, aby poświęcić trochę czasu na zrozumienie swojego idealnego klienta i stworzenie jego profilu. Możesz mieć wiele profili klientów w zależności od tego, dla kogo Twoje produkty lub usługi są przydatne.

Sukces biznesowy nie może polegać tylko na pojedynczych transakcjach, ale zamiast tego powinien polegać na budowaniu bazy klientów lojalnych, którzy wracają raz po raz. Nie tylko to, ale powinni oni aktywnie chwalić Twój biznes i dzielić się nim poprzez word-of-mouth.

Jeśli nie masz jasnego opisu swojej grupy docelowej, to ważne jest, aby skupić swoje badania rynku na tym obszarze w przeważającej części. Te dane mogą naprawdę pomóc w zapewnieniu, że odpowiednie produkty lub usługi są tworzone w celu zaspokojenia potrzeb klienta.

Twój idealny profil klienta powinien zawierać takie rzeczy jak ich płeć, lokalizacja, wiek, zawód, dochód itp. Możesz również znaleźć ich zainteresowania i hobby, co może dodatkowo zapewnić dokładniejszy obraz klienta. Pamiętaj jednak, że Twoja baza klientów może rosnąć i zmieniać się, więc zmiana tych profili może być wymagana.

Wybierz swoje metody badania rynku

Istnieje wiele metod badania rynku, które możesz przeprowadzić, aby zebrać więcej danych. To od Ciebie zależy, które metody wykorzystasz, czy będzie to niewielka część, czy też mieszanka ich wszystkich, by metodą prób i błędów wybrać te, które działają najlepiej. Oto niektóre ze sposobów, w jaki można prowadzić badania rynku:

  • Ankiety/ formularze informacji zwrotnej
  • Wywiady lub grupy fokusowe
  • Obserwuj swoich klientów w otoczeniu fizycznym lub internetowym.
  • Interakcja poprzez media społecznościowe i słuchanie użytkowników online.

Im więcej metod wykorzystasz, tym lepiej. Szczególnie jeśli chodzi o rodzaje badań marketingowych wymienionych na początku artykułu.

Wykorzystaj narzędzia do badania rynku, które są tam

Istnieje wiele narzędzi do badania rynku, które mogą być używane, jeśli chodzi o zbieranie danych. Podczas gdy badania rynku mogą być wykorzystane do zrozumienia zachowań klientów i trendów w branży, można również uzyskać wiedzę analityka biznesowego przed zatrudnieniem. Narzędzia takie jak TestGorilla są świetne do zatrudniania najlepszych talentów, które miejmy nadzieję pomogą twojemu startupowi prosperować.

Wiele z tych narzędzi badania rynku są darmowe do użytku lub gdzie kosztują pieniądze, będzie miał tendencję do być miesięczny abonament, który jest tak tanie, jak filiżanka kawy.

Nie pomijaj badań rynku dla swojego startupu

Badania rynku wymagają więcej wysiłku niż po prostu pominięcie tego etapu. Jednak ważne jest, aby to zrobić, w przeciwnym razie możesz skończyć z lukami w wiedzy biznesowej, jeśli chodzi o rynek, na którym działasz i jego istniejącą bazę klientów. Dane są potężne i skuteczne badania rynku może zrobić różnicę do udanego roku w biznesie lub jeden, który widzi cię zamknąć sklep na dobre.


Bio autora: Natalie Redman(LinkedIn)

Pisarz freelancer dla wielu klientów z różnych branż. Natalie ma dwa lata doświadczenia w copywritingu. Natalie ma szerokie doświadczenie w copywritingu dla stron internetowych dla firm z wielu branż. Jest również właścicielką dwóch stron blogowych i twórczynią treści na Youtube.

 

kontakt@naturalnieskuteczni.pl

Galeria