Jak poradzić sobie z negatywną recenzją online na temat Twojego Startupu?

Internet dał ludziom na całym świecie możliwość wyrażania siebie. Dziś widzimy więcej recenzji i opinii na temat wszystkiego, niż kiedykolwiek wcześniej. Ludzie wiedzą, że ich zdanie ma znaczenie. Niestety, w wielu przypadkach ludzie będą często mówić swoje zdanie o czymś, mimo że mogą nie mieć wszystkich informacji potrzebnych do opublikowania dokładnej opinii.

Zjawisko to jest szczególnie widoczne w przypadku recenzji. Każdego dnia pojawia się coraz więcej stron internetowych, które pozwalają ludziom pisać recenzje na temat produktów, usług, firm i praktycznie wszystkiego, co chcą. Choć opinia każdego z nas ma znaczenie, to oczywiście recenzje mogą być niekorzystne dla firm. Zwłaszcza startupów.

 

Wyobraź sobie, że masz firmę startup, która dopiero teraz stawia pierwsze kroki na otwartym rynku. Bez względu na to, jak dobry może być Twój biznesplan, prawdziwy świat jest zupełnie inny. Zauważysz, że Twoi klienci oczekują więcej od Ciebie i Twojej firmy. I będą " okrutni", jeśli nie są w 100% zadowoleni z Twoich usług lub produktów.

Chociaż jedna lub dwie negatywne recenzje nie mogą naprawdę zranić reputacji dużej firmy, są one szczególnie złe dla firmy startup. Więc jeśli znajdziesznegatywne recenzje skierowane do Twojego startupu, jak sobie z nimi poradzić? Odpowiedź jest prosta i można znaleźć poniżej.

  • Bądź uprzejmy: Nie powinieneś być agresywny w stosunku do osoby piszącej recenzję. Nawet jeśli uważasz, że recenzja nie jest dokładna w ogóle. Daj im znać, że doceniasz ich opinię, ponieważ pomoże to Tobie i Twojej firmie w poprawie.
  • Zadawaj właściwe pytania: W uprzejmy sposób, poproś o więcej informacji na temat tego, co się stało i klienci nie byli zadowoleni z tego, co otrzymali od Ciebie. Ponownie daj im znać, że ich opinia ma znaczenie. W ten sposób klienci nie tylko pomogą Ci, ale także dadzą Twojemu startupowi jeszcze jedną szansę.
  • Zwróć uwagę na szczegóły: Istnieją pewne przypadki, w których ludzie będą dawać negatywne recenzje, po prostu dlatego, że mogą. Upewnij się, że zajmiesz się tą sprawą, opierając się na potencjalnych fałszywych informacjach, które możesz znaleźć w recenzji.

Na przykład: Drogi Kliencie, doceniamy Twoją opinię i będziemy pracować nad poprawą naszych usług. W swojej recenzji twierdzisz, że otrzymałeś negatywne komentarze od naszych pracowników, kiedy odwiedziłeś nasz lokal w poniedziałek po południu. Jednak nasz sklep nie jest otwarty dla klientów w poniedziałkowe popołudnia. Czy istnieje możliwość, że ta recenzja była skierowana do innej firmy?

Na koniec, ale nie mniej ważne, pamiętaj o jednej rzeczy. Chociaż negatywna recenzja może wydawać się katastrofą dla startupu, to z pewnością nią nie jest. Z właściwym podejściem i odpowiednim nastawieniem wszystko można naprawić.

Upewnij się, że zachowasz spokój i nie stracisz nadziei. Zajmij się recenzją i recenzentem w uprzejmy sposób i pokaż im, że Twój startup poprawi się w oparciu o ich uwagi. To stworzy poczucie bezpieczeństwa i zaufania i przywróci Ci klientów, których straciłeś z powodu złej recenzji. Czytaj dalej na: http://bagdadcafe.pl

 

kontakt@naturalnieskuteczni.pl

Galeria