Rozpoczęcie europejskiego projektu MAXIMUS oznacza początek współpracy mającej na celu wzmocnienie oddziaływania edukacyjnego poprzez integrację środków gamifikacji. Instytut Rozwoju Przedsiębiorczości jest bardzo zadowolony ze swojego udziału w tej współpracy. Program Erasmus+ wspiera misję partnerstwa strategicznego MAXIMUS. Pełny tytuł projektu brzmi: "MAXIMUS - Maksymalizacja motywacji, zaangażowania i uczenia się uczniów poprzez gamifikację".
Projekt europejski MAXIMUS i jego plan działania
Istotą projektu MAXIMUS jest wzmocnienie procesu uczenia się i nauczania. Chodzi o to, aby w kontekście edukacyjnym wywołać reakcje entuzjazmu, takie jak te, które występują w grach. Partnerstwo ma na celu stymulowanie motywacji i zaangażowania uczniów poprzez wykorzystanie dynamiki gier.
Projekt europejski MAXIMUS ma następujące cele:
- Wykorzystanie potencjału technologii w celu zwiększenia poziomu bodźców w klasach.
- Zwiększenie zaangażowania i motywacji uczniów. Jednocześnie uczniowie doskonalą swoje umiejętności przekrojowe, krytyczne myślenie i ekspresję twórczą.
- Umożliwienie uczniom monitorowania własnych postępów.
- Tworzenie otwartego i dostępnego środowiska dla społeczności szkolnej.
- Wyznaczanie osiągalnych celów SMART, by wzmocnić proces nauczania i uczenia się.
- Zapewnienie narzędzi dydaktycznych, które pozwolą zaangażować i zmotywować uczniów.
- Wreszcie, umożliwienie nauczycielom monitorowania postępów uczniów w różnych obszarach.
Aby osiągnąć ten cel, projekt przewiduje dostarczenie następujących produktów intelektualnych:
- Zaprojektowanie i opracowanie systemu MAXIMUS.
- Produkcja instrukcji audiowizualnych.
- Testowanie platformy i aktualizacja do aplikacji.
W projekcie bierze udział 7 organizacji z krajów: Słowacja, Hiszpania, Grecja i Portugalia.